ProSuliA ProSuli a Yettel digitális oktatási programja. Országosan 5 iskolával indult, ezek az iskolák a ProSuli (kezdetben HiperSuli) program alapítói. A kezdeti pilot időszakban azt vizsgáltuk, hogyan lehet táblagéppel és mobilinternettel segíteni, színesebbé, hatékonyabbá tenni az oktatást. A pilot időszak tapasztalataival felvértezve a ProSuli program második fázisától további iskoláknak is lehetőséget biztosítunk, hogy csatlakozzanak a programhoz.
A ProSuli programmal a Yettel Magyarország arra törekszik, hogy innovatív, eredményesebb módszerekkel segítse a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban, ily módon a gyerekek oktatása és készségfejlesztése terén biztosítson támogatást az információs technológia segítségével. A pedagógusokat szakmai rendezvényekkel, képzésekkel, zárt Facebook-csoporttal is támogatjuk.
ProSuli
|
|
A 3D nyomtatás felhasználása a természettudományi tárgyak oktatásában
A leckék elvégzését követően 100 pont szerezhető meg, valamint a kurzus teljesítésével további 30 pont érehető el!
A tananyagom a 3D nyomtatással kapcsolatos, amely a fenntartható jövő kialakításához is egy fontos eszköz. A Tinkercad tervezőfelületével és egy szabadon felhasználható médiaforrással, a Pixabay oldallal fogunk megismerkedni. Biológia, földrajz, természettudomány tantárgyakból készültek sztorikockáim, ezt fogom a képzés során bemutatni, viszont maga az ötlet lényegében minden tartárgyhoz felhasználható.
Két-három kockát egyszerre használva már eléggé sokszínű, a tananyaggal kapcsolatos történetszál hozható létre, így ismétlő, rendszerező órákon mindenképpen hasznos eszköz, legyen szó pl. állatrendszertanról, a biomokról, az emberi szervezetről, vagy éppen tematikus térképhasználatról.
Az általam bemutatott módszer azért is hasznos, mert a gyerekek nem csak „passzív” használói lehetnek az így elkészült eszközöknek, hanem akár tervezővé is válhatnak, lásd a Bloom-féle taxonómia magasabb rendű műveletei!
-
1.1. Bevezetés, a kurzus címének és alcímének főbb elemei
-
1. lecke10 pont
Mi köze a 3D nyomtatásnak a fenntarthatósághoz?
-
2. lecke10 pont
Mi is az a sztorikocka? Hogyan használjuk a gyakorlásban?
-
3. lecke10 pont
Csatlakozás a Pixabay (vektorgrafikák forrása) és a Tinkercad (tervezési felület) oldalakhoz
-
4. lecke5 pont
Kérdések I.
-
2.2. Pixabay, a kreatívok élénk közössége
-
5. lecke10 pont
Az oldal felületének bemutatása
-
6. lecke10 pont
Felhasználási lehetőségek bemutatása a korábbi munkáimon keresztül
-
7. lecke5 pont
Kérdések II.