ProSuliA ProSuli a Yettel digitális oktatási programja. Országosan 5 iskolával indult, ezek az iskolák a ProSuli (kezdetben HiperSuli) program alapítói. A kezdeti pilot időszakban azt vizsgáltuk, hogyan lehet táblagéppel és mobilinternettel segíteni, színesebbé, hatékonyabbá tenni az oktatást. A pilot időszak tapasztalataival felvértezve a ProSuli program második fázisától további iskoláknak is lehetőséget biztosítunk, hogy csatlakozzanak a programhoz.
A ProSuli programmal a Yettel Magyarország arra törekszik, hogy innovatív, eredményesebb módszerekkel segítse a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban, ily módon a gyerekek oktatása és készségfejlesztése terén biztosítson támogatást az információs technológia segítségével. A pedagógusokat szakmai rendezvényekkel, képzésekkel, zárt Facebook-csoporttal is támogatjuk.
ProSuli
|
|
|
ProSuli digitális módszertani képzés [2025.10.08.-2025.12.05.]
A leckék elvégzését követően 1528 pont szerezhető meg, valamint a kurzus teljesítésével további 30 pont érehető el!
A képzés háttere
A ProSuli (kezdetben Hipersuli) a Yettel digitális oktatási programja. A pilot időszakban végzett kutatás igazolta, hogy táblagéppel és mobilinternettel az oktatás hatékonysága és eredményessége fokozható, továbbá nőhet a motiváció.
A képzés a ProSuli programban 2015 óta folyó munka tapasztalatait és bevált jógyakorlatait tárja a jelentkezők elé, az oktatási szereplők alapigényeinek kielégítését célozza: innovatív, eredményesebb, testreszabott módszerekkel, a tapasztalatcsere lehetőségével segíti a pedagógusok munkáját. A 21. században ez a fajta tudás a digitalizáció oktatásban történő megjelenésével elengedhetetlen a pedagógusok számára. Célunk, hogy segítsük a pedagógusokat abban, hogy jól – ne célként, hanem eszközként – alkalmazzák a digitális pedagógiát és eszközöket.
A képzés tematikája
A továbbképzés során a résztvevő pedagógusok a következő témákban szereznek új ismereteket:
- Virtuális osztályterem és környezet kialakítása
- Virtuális csoportmunkát támogató alkalmazások gyakorlata
- Prezentálás és tudásátadás 21. századi eszközökkel
- Tudásellenőrzést támogató digitális alkalmazások
A teljesítés feltételei
A képzés e-learning felületén videók segítik megismerni és elsajátítani a szükséges tananyagot. A tananyagegységek végén modulzáró kvízek ellenőrzik a résztvevők tudását. Ezek sikeres teljesítése szükséges a következő modulra történő továbblépéshez.
A tanúsítvány kiadásához a képzés mind a 9 modulján "megfelelt" értékelést kell szerezni a kurzus időablakán belül (kurzus kezdete-vége)
A kurzus teljes ideje alatt minden hétfőn 15:30-16:30-ig online fogadóórát tartunk. Meet-link: https://meet.google.com/boi-yjcq-qrz
-
1.Bevezetés
-
1. lecke10 pont
Üdvözöllek a képzésen!
-
3.Google Tanterem - 1. rész | Regisztráció és kiadások
-
4. lecke10 pont
Kiadások
-
5. lecke10 pont
Regisztráció
-
4.Google Tanterem - 2. rész | Alkalmazások
-
6. lecke10 pont
Az oktatási csomag alkalmazásai
-
7. lecke10 pont
A Google Tanteremhez kapcsolódó alkalmazások
-
5.Google Tanterem - 3. rész | Google Tanterem létrehozása, beállításai
-
8. lecke10 pont
Kurzus létrehozása
-
9. lecke10 pont
Beállítások
-
6.Google Tanterem - 4. rész | A Google Tanterem funkciói
-
10. lecke10 pont
A Fal és a Személyek fül
-
11. lecke10 pont
A Feladatok és az Érdemjegyek fül
-
7.Google Tanterem | Zárás
-
12. lecke10 pont
CLASSROOM - MODULZÁRÓ KVÍZ 1
-
8.Actionbound | Bevezetés
-
13. lecke10 pont
Bevezető
-
9.Actionbound - 1. rész | Elméleti alapok, a játék bemutatása
-
14. lecke10 pont
Bemutatkozás
-
15. lecke10 pont
Milyen pedagógiai célokat valósíthatunk meg a játékkal?
-
16. lecke10 pont
Egy Actionbound bemutatása
-
10.Actionbound - 2. rész | Általános információk
-
17. lecke10 pont
Bound túlélő kézikönyv
-
11.Actionbound - 3. rész | Egy játék elkészítése 10+1 lépésben
-
18. lecke10 pont
Regisztráció, profil létrehozása, általános információk
-
19. lecke10 pont
Egy játék létrehozásának alapjai
-
20. lecke10 pont
A feladattípusok: Stage
-
21. lecke10 pont
A feladattípusok: Information
-
22. lecke10 pont
A feladattípusok: Quiz
-
23. lecke10 pont
A feladattípusok: Misson
-
24. lecke10 pont
A feladattípusok: Find a spot
-
25. lecke10 pont
A feladattípusok: Scan code
-
26. lecke10 pont
A feladattípusok: Survey
-
27. lecke10 pont
A feladattípusok: Tournament
-
28. lecke10 pont
A játék publikálása, az eredmények megtekintése
-
12.Actionbound - 4. rész | Tippek, trükkök
-
29. lecke10 pont
Hogyan érdemes a diákokkal elkezdeni egy játékot?
-
30. lecke10 pont
Technikai buktatók és megoldások
-
31. lecke10 pont
Tananyaghoz köthető ötletek
-
32. lecke10 pont
Mire jó az Actionbound az oktatásban?
-
13.Actionbound | Zárás
-
33. lecke10 pont
ACTIONBOUND - MODULZÁRÓ KVÍZ 2
-
14.Google Diák / Bitmoji | Bevezetés
-
34. lecke10 pont
Bevezetés
-
15.Google Diák / Bitmoji - 1. rész | Bevezetés a digitális tantermek alapjaiba
-
35. lecke10 pont
Mielőtt belevágnál
-
36. lecke10 pont
A Google Slides/Diák áttekintése
-
37. lecke10 pont
Milyen projektet fogunk közösen létrehozni?
-
16.Google Diák / Bitmoji - 2. rész | Első digitális tantermünk
-
38. lecke10 pont
A digitális osztályterem alapjai a Google Diákban
-
39. lecke10 pont
Hyperlinkek
-
40. lecke10 pont
PNG képek válogatása, szerkesztése, beillesztése
-
41. lecke10 pont
Perspektívaváltás a PNG képeknél
-
42. lecke10 pont
Hogyan vezesd fel a diákoknál?
-
43. lecke10 pont
Google Slides tantermek megosztási lehetőségei
-
17.Google Diák / Bitmoji - 3. rész | A Bitmoji lehetőségei
-
44. lecke10 pont
Első lépések a Bitmojival
-
45. lecke10 pont
Bitmoji tanterembe illesztése
-
46. lecke10 pont
Első lépések a Snapchattel
-
47. lecke10 pont
Technikai buktatók
-
18.Google Diák / Bitmoji - 4. rész | A Google Slides tantermek összekötése és egyéb lehetőségek
-
48. lecke10 pont
Hang hozzáadása és az ikon elrejtése
-
49. lecke10 pont
Kincskereső játék/szabadulószoba létrehozása
-
50. lecke10 pont
Digitális iskola létrehozása
-
51. lecke10 pont
Így is használhatod a hagyományos oktatás során
-
19.Google Diák / Bitmoji | Zárás
-
52. lecke10 pont
BITMOJI - MODULZÁRÓ KVÍZ 3
-
20.Wakelet | Bevezetés
-
53. lecke10 pont
Bevezetés
-
21.Wakelet - 1. rész | A kurzusról
-
54. lecke10 pont
Üdvözlés
-
55. lecke10 pont
Mi a Wakelet?
-
56. lecke10 pont
Mit fogunk csinálni?
-
22.Wakelet - 2. rész | A Wakelet felülete
-
57. lecke10 pont
Technikai alapok
-
58. lecke10 pont
Hasznos kiegészítők
-
59. lecke10 pont
Kiegészítők telepítése
-
23.Wakelet - 3. rész | Készítsünk gyűjteményt!
-
60. lecke10 pont
A regisztráció folyamata
-
61. lecke10 pont
Beállítások és nyilvános profil
-
62. lecke10 pont
Nézzünk néhány példát!
-
63. lecke10 pont
Hogyan hozhatunk létre gyűjteményt?
-
64. lecke10 pont
Hozzunk létre online gyűjteményt!
-
24.Wakelet - 4. rész | Dolgozzunk együtt a gyűjteményen!
-
65. lecke10 pont
Hogyan oszthatjuk meg gyűjteményünket?
-
66. lecke10 pont
Hogyan hívjunk meg másokat a közös munkára?
-
67. lecke10 pont
Hogyan és min dolgozhatnak a meghívottak?
-
68. lecke10 pont
Hogyan kezelhetem mások munkáját?
-
25.Wakelet - 5. rész | Használjunk az oktatásban!
-
69. lecke10 pont
Mire is jó ez egy pedagógusnak?
-
70. lecke10 pont
Miért ezt a felületet válaszd a csoportmunkához?
-
71. lecke10 pont
Mire használható tanórán?
-
72. lecke10 pont
Technikai buktatók
-
73. lecke10 pont
Mit tanultunk?
-
26.Wakelet | Zárás
-
74. lecke10 pont
WAKELET - MODULZÁRÓ KVÍZ 4
-
27.LearningApps | Bevezetés
-
75. lecke10 pont
Bevezetés
-
28.LearningApps - 1. rész | A kurzusról
-
76. lecke10 pont
Kurzusismertető
-
29.LearningApps - 2. rész | Az oldal használata
-
77. lecke10 pont
Az oldal használata
-
30.LearningApps - 3. rész | Bejelentkezés és regisztráció
-
78. lecke10 pont
Bejelentkezés és regisztráció
-
79. lecke10 pont
Fiókbeállítások
-
31.LearningApps - 4. rész | Válogatás a tankockák között
-
80. lecke10 pont
Tankockák keresése
-
81. lecke10 pont
Tankocka adatai
-
32.LearningApps - 5. rész | Saját gyűjtemény létrehozása
-
82. lecke10 pont
Mappák kezelése
-
83. lecke10 pont
Műveletek tankockákkal
-
33.LearningApps - 6. rész | Új tankocka készítése
-
84. lecke10 pont
Új tankocka készítése
-
85. lecke10 pont
Párosítós feladat elkészítésének menete
-
86. lecke10 pont
HTML tag-ek használata
-
87. lecke10 pont
Tankocka mátrix létrehozása
-
88. lecke10 pont
Üzenőfal létrehozása
-
34.LearningApps - 7. rész | Osztályok kezelése
-
89. lecke10 pont
Osztály létrehozása
-
90. lecke10 pont
Osztálymappa kezelése
-
91. lecke10 pont
Statisztikák és egyéb funkciók
-
35.LearningApps | Zárás
-
92. lecke10 pont
LEARNINGAPPS - MODULZÁRÓ KVÍZ 5
-
36.Classroomscreen | Bevezetés
-
93. lecke10 pont
Bevezetés
-
37.Classroomscreen - 1. rész | Első lépések
-
94. lecke10 pont
A classroomscreen bemutatása - hogyn fog kinézni a gyakorlatban
-
95. lecke10 pont
Az oldal részletes bemutatása
-
96. lecke10 pont
Regisztráció
-
38.Classroomscreen - 2. rész | Alap eszközök
-
97. lecke10 pont
Irányítópult
-
98. lecke10 pont
Az első tábla szerkesztése
-
99. lecke10 pont
Általános eszközök
-
100. lecke10 pont
Időzitők
-
39.Classroomscreen - 3. rész | Tanulók kiválasztása, csoportba sorolása
-
101. lecke10 pont
Tanulói névsorok és kapcsolódó eszközök
-
102. lecke10 pont
Ötletek csoportmunkához
-
103. lecke10 pont
Játék ötlet
-
40.Classroomscreen | Zárás
-
104. lecke10 pont
Classroomscreen - MODULZÁRÓ KVÍZ 6
-
41.Deck.Toys | Bevezetés
-
105. lecke10 pont
Bevezetés
-
42.Deck.Toys - 1. rész | Fontos tudnivalók
-
106. lecke10 pont
Mielőtt belevágnál...
-
107. lecke10 pont
Ahol a tanulók a kalandos tanulás hőseivé válhatnak
-
108. lecke10 pont
A kurzus végeredménye
-
43.Deck.Toys - 2. rész | Technikai alapok
-
109. lecke10 pont
A felület bemutatása
-
110. lecke10 pont
Regisztráció, belépés
-
111. lecke10 pont
Tanösvény létrehozása
-
112. lecke10 pont
Tanulókártyakészlet készítése
-
113. lecke10 pont
Tanulókártyakészlethez kapcsolódó feladattípusok
-
114. lecke10 pont
Állomás formázása
-
115. lecke10 pont
Slide & Video Activity létrehozása sablonból
-
116. lecke10 pont
Slide & Video Activity létrehozása és a Slide Appok
-
117. lecke10 pont
Osztályterem létrehozása, a tanösvény feladatként való kiadása
-
118. lecke10 pont
A tanulók belépése az osztályterembe
-
119. lecke10 pont
Mit látnak a tanulók és mit a tanár?
-
44.Deck.Toys - 3. rész | Készítsünk tanösvényt!
-
120. lecke10 pont
Találd meg a célt, alkoss pályát!
-
121. lecke10 pont
Szerkessz tanösvényt!
-
45.Deck Toys - 4. rész | Haladóknak
-
122. lecke10 pont
Tippek
-
123. lecke10 pont
Gamifikációs lehetőségek
-
124. lecke10 pont
Szabadulószoba létrehozása
-
46.Deck.Toys | Zárás
-
125. lecke10 pont
DECK.TOYS - MODULZÁRÓ KVÍZ 7
-
47.Prezentáció Gammával | Bevezetés
-
126. lecke10 pont
Bevezetés
-
48.Prezentáció Gammával - 1. rész | Mielőtt munkához látsz
-
127. lecke10 pont
Gamma bevezetés, regisztráció, belépés
-
49.Prezentáció Gammával - 2. rész | Gamma alapjai
-
128. lecke10 pont
Jegyzetek alapján prezentáció készítés AI segítségével
-
50.Prezentáció Gammával - 3. rész | Prezentáció készítés előre elkészített tartalom alapján
-
129. lecke10 pont
Előre elkészített tartalomból készített prezentáció, szöveghűen
-
130. lecke10 pont
Gamma záró gondolatok, esszéből prezentáció
-
51.Prezentáció Gammával | Zárás
-
131. lecke8 pont
Gamma - MODULZÁRÓ KVÍZ 8
-
52.Redmenta | Bevezetés
-
132. lecke10 pont
Bevezetés
-
53.Redmenta | Regisztráció és fejléc
-
133. lecke10 pont
Regisztráció és profil szerkesztése
-
134. lecke10 pont
Fejléc - Mi van az ASZTALON?
-
135. lecke10 pont
Fejléc - FELADATTÁR
-
136. lecke10 pont
Fejléc - CSOPORTOK
-
137. lecke10 pont
Fejléc - KATALÓGUS
-
138. lecke10 pont
Fejléc - DIREKTCÍM
-
54.Redmenta |Feladatlap létrehozása
-
139. lecke10 pont
Publikus feladatlapból másolva - a legegyszerűbb
-
140. lecke10 pont
Mit lát a diák? - Interaktív feladatok
-
141. lecke10 pont
Interaktív feladatelemekből - saját feladatokkal (haladóknak)
-
142. lecke10 pont
Interaktív feladatelemekből - saját feladatokkal (kezdőknek)
-
143. lecke10 pont
Mit lát a diák? - kognitív feladatok
-
144. lecke10 pont
Kognitív feladatelemek használata
-
145. lecke10 pont
Mit lát a diák? - arculati és történetmesélő elemek megjelenése a feladatlapban
-
146. lecke10 pont
Feladatlap arculati és történetmesélő elemei
-
55.Redmenta | Feladatlap beállításai, kiosztása, értékelése
-
147. lecke10 pont
Beállítás és kiosztás
-
148. lecke10 pont
Értékelés
-
56.Redmenta | Házi feladat
-
149. lecke10 pont
Egymás segítése
-
57.Redmenta | Ezekre figyelj!
-
150. lecke10 pont
Buktatók és alternatívák
-
58.Redmenta | Zárás
-
151. lecke10 pont
REDMENTA - MODULZÁRÓ KVÍZ 9